هدر سایت

بسته بندی تجدید پذیر، گامی موثر برای حفاظت از محیط زیست

بسته بندی تجدید پذیر، گامی موثر برای حفاظت از محیط زیست

بسته بندی تجدید پذیر :این روزها سردمداران حفظ محیط زیست و شرکت های ابر قدرت در نقاط مختلف دنیا اهداف والایی برای خود تعریف کرده اند و با نگاهی موشکافانه زنجیره تولید و عرضه محصولات خود را بازبینی و بررسی می‌کنند تا با پیدا کردن و رفع مشکلات مربوط با دوام و پایداری محصولات بیشترین بهره را از یک اقتصاد چرخشی ببرند.

برای این افراد روزهای تبلیغ و ترویج بازیافت و تلاش هایشان در راستای ارائه الگویی برای حفظ محیط زیست به پایان رسیده و به خاطره ها پیوسته است.
در واقع فرآیند بازیافت که نقطه انتهایی چرخه زندگی یک محصول را نشانه می‌گیرد. از حالت قابل قبول و پذیرفته شده خارج گردیده و به یک مسئولیت و تعهد همگانی و جهانی تبدیل شده است. برای آن دسته از ما تولیدکنندگان که از زیر و بم چرخه بازیافت مطلع و به تعهداتمان در قبال محیط زیست پایبندیم، منابع طبیعی و مواد اولیه محدودی برای تولید محصولات و فرآورده هایمان وجود دارد.
ما این مسئله را درک می‌کنیم و برای پیشبرد اهداف و موفقیت کسب و کارمان به این اکوسیستم ها اکتفا می‌کنیم.
اکنون در مرحله تازه ای قرار داریم و تعهدات جدیدی برای خود تعیین کرده ایم. ما از آن با عنوان منابع تجدید پذیر یاد می‌کنیم و این سهم ما در اقتصاد چرخشی خواهد بود، قصد داریم با این کار از منابع طبیعی محافظت کنیم.
برای نیل به این هدف تمام توان خود را به کار می‌گیریم تا با ابتکار و نوآوری تمام تمرکزمان را بر روی نقطه آغاز چرخه زندگی بسته بندی معطوف سازیم. ما خلاقیت به خرج می‌دهیم و هر اقدام لازم رابرای صنعت کالاهای بسته بندی شده ماندگار و پرقدرت برمیداریم.
پیش از این اکثر راهکارها و ترفندهای دوام و ثبات بسته بندی بخش انتهایی چرخه زندگی این محصول را در بر می‌گرفت، دفع.
از این رو مبحث بازیافت در میان صنایع مختلف اهمیت ویژه ای یافت و بسیاری شرکت ها به آن پرداختند. تردیدی نیست که پدیده بازیافت می‌تواند تا حد قابل توجهی تأثیرات نامطلوب ما را بر روی محیط زیست و زمین کاهش دهد اما کفاف نمی‌دهد. با این که توجهات و تمهیدات بسیاری برای حفظ محیط زیست و حراست از زمین اندیشیده و به کار بسته ای. باز هم منابع طبیعی جهان با سرعتی نگران کننده رو به اتمامند که این مسئله زنگ خطری است برای سلامت کره زمین و تجارت جهانی.
حتی یک قدم هم از مواضعمان در خصوص بازیافت عقب نخواهیم نشست اما برای به حداقل رساندن اثر نامطلوبی که بر محیط زیست به جا می‌گذاریم. می‌بایست تعهدات دیگری را هم عهده دار شویم، لذا باید به نقطه آغازین چرخه زندگی محصولات بیشتر توجه کرده و منابع و مواد اولیه موردنیازمان را با دقت و وسواس بیشتری انتخاب کنیم. به همین منظور کمپینی راه انداخته ایم با این عنوان “بیشتر بر روی سرخط تولید متمرکز شویم”.
ما از تولیدکنندگان، کارخانه دارهها، برندها، نهادهای مردمی‌ و سایر سازمان ها دعوت می‌کنیم تا فعالیت هایشان را گسترده تر کرده و خود را به نقاط انتهایی و میانی چرخه زندگی محصولات محدود نکند و سرآغاز این چرخه را از قلم نیندازند.
برایان کنل مدیرعامل Tetra Pack Inc می‌گوید: با آغوش باز از ایده استفاده از منابع تجدید پذیر استقبال کنید چرا که منطقی ترین گام برای حفظ و نگهداری منابع طبیعی در صنعت بسته بندی و کالاهای مصرفی به شمار می‌رود و در محقق ساختن پدیده بازیافت -نقطه پایانی چرخه زندگی- در یک جریان تجاری نقش بسزایی خواهد داشت.
برای شرکت ما حرکت به سوی نقطه ابتدایی چرخه تولید فقط یک ایده حیاتی نیست. کارتن های ما به طور متوسط از ٧٠ درصد مقوای کاغذی ساخته شده است. یک منبع تجدید پذیر از جنگل هایی که با نظارت مسئولین مدیریت و احیا می‌شود. در پوشهای این مجموعه از پلاستیک بیولوژیک ساخته شده اند. پوشش بسته بندی هایمان هم از جنس نیشکر و پلی اتیلن است. هدف ما استفاده ١٠٠ درصدی مواد تجدید پذیر در بسته بندی هایمان است. زمانی که شرکت ها به منابع تجدید پذیر و اهداف اقتصاد چرخشی روی می‌آورند، مزایای تجاری و
زیست محیطی بسیاری در انتظارشان خواهد بود که از آن میان می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:
  • به کاهش مصرف بی رویه منابع کمیابی که در دراز مدت تجدید می‌شوند، کمک شایانی خواهید کرد.
  • با روی آوردن و استفاده بیشتر از محصولات جنگل های تجدید پذیر و ماندگار می‌توانید تغییر در الگوهای آب و هوایی را تقلیل و تنوع زیستی را افزایش دهید. چرا که این جنگل ها به عنوان سینکی برای جذب دی اکسید کربن عمل می‌کنند.
  • می‌توانید منابع مورد نیاز خود را در بلند مدت تأمین و حفاظت کنید.
  • مدیریت هزینه ها برایتان ساده تر خواهد بود و ثبات قیمت و زنجیره تولید قابل اطمینان تری را تجربه خواهید کرد.
  • بهتر می‌توانید از فرصت های پیش آمده برای رشد و رونق کسب و کارتان بهره ببرید. چرا که در زنجیره تولید از هم گسیختگی و مشکلات کمتری خواهید داشت.
  • برند خود را متمایز کرده و سرمایه هایتان را افزایش می‌دهید. چرا که این روزها تقاضای مصرف کنندگان برای بسته بندی های حاوی مواد تجدید پذیر رو به افزایش است.
کارهای بیشتری هست که باید انجام دهیم و از شما دعوت می‌کنیم تا ما را در این مسیر یاری دهید:
  • صنعتگران، مشتریان و مصرف کنندگان را آموزش دهیم تا به اهمیت بسیار بالای منابع تجدیدپذیر پی ببرند.
  • همه را به چالش بکشید تا مجموعه اقدامات و استانداردهای جدیدی در مبحث منابع تجدیدپذیر پایه ریزی کرده و گسترش دهند تا به سردمداران صنعت کمک کنند که در این مسیر گام های مؤثری بردارند.
  • از پذیرش همه جانبه و گسترده اقداماتی حمایت کنند که در راستای استفاده از منابع تجدیدپذیر صورت می‌پذیرد . از این طریق امنیت و بقای صنعت و ماندگاری و دوام منابع طبیعی را تضمین کنند. منابعی که در دست ما امانت بوده و می‌بایست برای نسل های آتی به ارث گذاریم.
نوشتهٔ بعدی
چرا باید به بسته بندی اهمیت داد و نقش بسته بندی چیست؟
نوشتهٔ پیشین
چاپ اینتاگلیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
× نیاز به مشاوره دارید؟