هدر سایت

اگر از بسته بندی محصولات خود راضی نیستید، به نکات زیر عمل کنید

اگر از بسته بندی محصولات خود راضی نیستید به نکات زیر عمل کنید.

فرقی نمی‌کند چه نوع کالایی می‌فروشید، بسته بندی محصولات شما نقشی بسیار مهم و حیاتی در رقم خوردن سرنوشت تجاری شما ایفا می‌کند.
می‌توان گفت بسته بندی دو مسئولیت مهم و حساس را به دوش می‌کشد:

  • کالای شما را از گزند آسیب های محیطی حفظ می‌کند.
  • حامل نخستین تصویری است که در ذهن مشتریان بالقوه تان نقش می‌بندد و می‌کوشد آنها را متقاعد کند کالای شما را بخرند نه محصولات رقیب را.

چرا ناراضی هستید؟

در ابتدا باید خوب فکر کنید تا ببینید چرا این بسته بندی به دلتان نمی‌نشیند. ظاهرش آن گونه ای نیست که در ذهنتان تصور می‌کرده اید؟

کیفیت مواد به کار رفته در بسته بندی محصولتان چنگی به دل نمی‌زند؟

از خدمات ضعیف شرکتی که مسئول طراحی و تولید بسته بندی کالای شماست، به ستوه آمده اید؟

تنها زمانی می‌توانید مشکلتان را حل و فصل کرده و از بسته بندی های جدیدتان لذت ببرید که مشکل موجود را به خوبی ریشه یابی کرده باشید.

با شرکت تولید کننده بسته بندی هایتان صحبت کنید.

فرقی نمی‌کند عدم رضایت شما از بسته بندی محصولات شما به عملکرد شرکتی بر می‌گردد که برای این منظور استخدام کرده اید یا نه، در اولین فرصت با آنها به بحث و گفتگو بنشینید.

در مواقعی که انگشت اتهام متوجه تولیدکننده بسته بندی است. به آنها بگویید که شما را مأیوس کرده و نتوانسته اند انتظاراتتان را برآورده سازند، سپس از آنها بخواهید تا تمهیداتی اندیشیده و با اعمال تغییرات مناسب اوضاع را بهبود بخشند.

اگر باز هم نتوانستند ایده های شما را محقق سازند، باید این مسئولیت را به یک تولیدکننده دیگر محول کنید، اما اغلب شرکت ها تمام توان خود را به کار می‌گیرند تا مشکل را برطرف کرده و شما را راضی و خشنود نگه دارند.

حتی اگر نارضایتی شما هیچ ربطی به عملکرد شرکتی ندارد که برای تولید بسته بندی محصولات خود برگزیده اید. باز هم آنها می‌توانند به یاری شما شتافته و با دادن پیشنهادها و ایده های بجا مشکل را حل کرده و اوضاع را سر و سامان دهند.

هر چه باشد آنها در این حرفه تجربیات فراوانی دارند و با چم و خم کار به خوبی آشنایند. می‌توانند توصیه های بی نظیری برای مشکلات رایج در مقوله بسته بندی ارائه دهند. حداقل می‌توانند تولید بسته بندی را متوقف کنند تا شما تغییرات لازم را اعمال کرده و به ایده آل های خود دست یابید.

موضوع را با تیم طراحی خود در میان گذاشته و با آنها مشورت کنید.

اگر شکل و شمایل ظاهری بسته بندی چنگی به دل نمی‌زند، زمان کافی صرف کرده و موضوع را با تیم طراحی خود مطرح کنید.

به آنها بگویید کدام قسمت از بسته بندی باید دستخوش تغییر شود و به چه دلیل. بدون تردید آنها پیشنهاداتی برای رفع معضل موجود و درست کردن شرایط دارند.

موضوع را برای مشتریانتان مطرح کنید.

گاهی پیش می‌آید از بسته بندی محصول خود راضی نیستید بی آن که دلیل خاصی داشته باشید. در چنین شرایطی مشورت کردن با مشتریان بالقوه محصولاتتان می‌تواند چاره ساز باشد.

یک گروه را بسیج کنید و از آنها بخواهید محصولاتتان را زیر ذره بین گذاشته و بگویند از چه چیزهایی خوششان می‌آید؟ چه مواردی را دوست ندارند؟ در نهایت راهکارها و پیشنهادات خود را بیان کنند.

از این طریق شما می‌توانید اصلاحات لازم را انجام داده و به بسته بندی باب میلتان دست یابید.

تغییرات لازم را انجام دهید. بسته بندی را در یک تیراژ کم تولید کنید تا ببینید حاصل کار باب میلتان هست یا خیر.

پس از آن که تغییرات لازم را در زمینه هایی همچون طراحی، مواد به کار رفته در بسته بندی یا شرکت تولید کننده با موفقیت اجرایی کردید ابتدا بسته بندی جدید را در یک تیراژ نسبتاً کم تولید کنید.

اگر حاصل کار توانست لبخند رضایت را بر روی لبتان بنشاند. می‌توانید بسته بندی اصلاح شده را تأیید کرده و با خاطری آسوده در تیراژ بالا تولید کنید.

نوشتهٔ بعدی
تاریخچه و آینده بسته بندی مواد غذایی
فهرست
× نیاز به مشاوره دارید؟